Van klacht naar oplossing
Het kan voorkomen dat u als ouder/verzorger ontevreden bent over een bepaalde zaak op school. In geval van ontevredenheid kunt u de leerkracht en de schoolleiding aanspreken.
Route bij klachten
Over welk onderwerp uw klacht ook gaat, de route verloopt als volgt:
- Stap 1
Bespreek eerst de klacht op school. We gaan ervan uit dat we de meeste klachten in onderling overleg kunnen oplossen op de school. - Stap 2
Als uw klacht niet wordt opgelost dan kunt u een klacht indienen bij het schoolbestuur via dit formulier. - Stap 3
De adviseur van het bestuurskantoor hoort u over uw klacht en neemt in het kader van hoor- en wederhoor contact op met school.
De uitkomst zal met u gedeeld worden.
Vertrouwenspersonen
Mocht u uw klacht eerst willen bespreken met een onafhankelijk persoon, dan wijzen wij u graag op de mogelijkheid om contact op te nemen met de centrale vertrouwenspersonen van De Haagse Scholen.
Landelijke Klachtencommissie
Indien u ontevreden bent met de klachtafhandeling van het schoolbestuur, dan kunt u deze voorleggen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. De Commissie bekijkt dan de zaak en brengt een advies uit aan het college van bestuur van De Haagse Scholen over de situatie.
U kunt hier de Klachtenregeling van De Haagse Scholen nalezen.